کنکاش

یادداشتهایی در موضوعات سیاسی، اجتماعی، و اقتصادی

کنکاش

یادداشتهایی در موضوعات سیاسی، اجتماعی، و اقتصادی

طبقه بندی موضوعی

درباره فمینیسم و برابری جنسیتی

چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۰۶:۴۴ ب.ظ

مردان و زنان شباهت ها و تفاوت های طبیعی دارند، بنابراین در بعضی از جنبه ها باید با زنان به طور مشابه یا مساوی با مردان رفتار شود، و در بعضی جنبه ها باید با یکدیگر متفاوت باشند. به عنوان مثال، در حالی که مردان و زنان دارای حقوق برابر برای رای دادن یا ادامه تحصیل هستند و یا کرایه تاکسی یکسانی می پردازند، معمولا زنان برای نشستن روی صندلی اتوبوس در اولویت قرار می گیرند و از خدمت سربازی معاف می شوند.

صرف نظر از برخی استثنائات، معمولا زنان به کیفیت های مردانه (قدرت بدنی، خشونت، برتری طلبی،...) توجه نشان میدهند و مردان به کیفیت زنانه (ضعف بدنی، روحیه حساس و لطیف،...) جذب می شوند. بین مردان با خصوصیات مردانه قوی و زنان با خصوصیات زنانه قوی یک نیروی جاذبه مغناطیسی قوی وجود دارد به نحوی که گاهی از حد کشش جنسی عبورکرده و به علاقه عاطفی و آنچه به عشق آتشین معروف است تبدیل میگردد. از طرفی مانند سایر جانداران، نظام خلقت برای حفظ و بقای نسل بشرمغز انسان را به سیستم پاداشی مجهز کرده که باعث ایجاد رضایت در اثر جفت گیری میشود و هرچه تفاوت دو فرد و جذابیت جنسی آنها برای یکدیگر بیشتر باشد، پاداش آنها نیز لذت بخش تر است. به عبارت دیگر، تفاوت جنسی هرچه بیشتر باعث می شود که جفت گیری و دوستیابی لذت بخش تر باشد.

اما فمینیسم با خنثی سازی جنسی همه زنان و مردان و به هم آمیختن ویژگی های مردانه و زنانه، دوگانگی و تفاوت جنسی را کاهش می دهد. این روند با خشن تر کردن روحیه زنان از طریق تشویق آنان به ورود به محیطهای رقابتی مثل کسب و کار و سیاست، و با لطیف تر کردن روحیه مردان از طریق تشویق آنان به اینکه احساسات خود را نشان دهند و روحیات لطیف زنانه را کسب کنند اجرا میشود. نتیجه این روند به وجود آمدن مردانی محجوب با کیفیت تاحدودی زنانه و زنانی رقابت جو با کیفیت مردانه می شود.

با ضعیف شدن تفاوتهای جنسیتی، مردان و زنان اشتیاق کمتری به معاشرت با جنس مخالف، داشتن رابطه جنسی، و عشق ورزیدن نشان میدهند. این روند میتواند منجر به انزوای اجتماعی، سرخوردگی جنسی و مشکلات روانی شود. فردگرایی و رها شدن از قیود خانواده ممکن است برای طرفداران مصرف گرایی و تاجران فحشا مطلوب باشد، اما به مصلحت جامعه بشری و در جهت بقای آن نیست.

از بهترین راههای پررنگ کردن تفاوتها و جذابیتهای جنسی، جلوگیری از اختلاط افراطی و بی رویه زنان و مردان در جامعه، رعایت پوشش محترمانه توسط زنان و رعایت وقار و خویشتن داری توسط مردان است.

آزادی و بی قیدی زنان و هوسبازی مردان، جوامع غربی را به سمت نابودی برده، رسم تشکیل خانواده را منقرض کرده، و منجر به اختلالات روحی و رفتاری زیادی شده به نحوی که اندیشمندان آن جوامع را به اظهار نگرانی و اعلام خطر واداشته است، با این همه متاسفانه این رفتار نادرست در کشور ما نیز مانند خیلی از جوامع اسلامی و شرقی بدون توجه کافی به پیامدهای آن تقلید میشود

انگیزه های مردان از ازدواج، با انگیزه های زنان متفاوت است. زنان نیاز به مورد توجه قرارگرفتن و تحت حمایت قرارگرفتن از سوی یک مرد توانمند (توان جسمی، روحی، اخلاقی، و مالی) و وفادار دارند. مردان برعکس نیاز به اعمال قدرت جسمی، مالی، مدیریتی، و انحصارطلبی خود روی همسر و فرزندانشان دارند.

در جامعه سنتی ما یک مرد طبیعی و اخلاقاً سالم نمیتواند زنی را به عنوان همسر و مادر فرزندان خود برگزیند که اندامش به راحتی توسط مردان دیگر قابل مشاهده و برانداز و تجسم و توصیف و اظهارنظر است. چنین زنی از سوی مردان هوسباز مجرد یا خیانتکار خیلی بیشتر از زنان محجبه مورد توجه، مراجعه، گفتگو، و ارتباط مجازی یا حقیقی قرار میگیرد و در صورت وقوع چنین مواردی، اساس خانواده و نیازها و انتظاراتی که شوهر از رابطه زناشویی دارد بر باد رفته و نابود میشود و صد البته اگر حجاب قبل از ازدواج نیز رعایت شده باشد اطمینان مرد به همسرش و استحکام خانواده (جایی که باید انسانهای سالم و مسئولیت پذیر متولد و تربیت شوند) دوچندان خواهد شد.

بی حجابی و پیامدهای آن باعث جلب مردان جوان به رفع نیاز جنسی خود از طرق فیزیکی نامشروع (چشم چرانی، ارتباط ناسالم،...) و از بین رفتن عشق و علاقه روحی و عاطفی و بی میلی آنها به امر صحیح و مقدس ازدواج میشود. بی حجابی زنان همچنین باعث جلب توجه مردان متأهل به زنان غیر از همسرشان و زمینه سازی بی میلی و ناسازگاری و خیانت میشود. 

متاسفانه بعضی خانمها نسبت به مسئولیتشان در قبال سلامت اخلاقی جامعه و منافعی که خودشان از این احساس مسئولیت می برند، آگاهی و توجه کافی ندارند و تاسف بیشتر اینکه معمولا از طرف مردان خانواده خود (پدران و شوهران) در این بی توجهی حمایت و همراهی میشوند. اما رهبران جامعه (دولت و حکومت) نباید جامعه را بر اساس سلیقه اینگونه مردان و زنان اداره کنند بلکه باید حافظ سلامت جامعه برای نسلهای آینده باشند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۱۴
مدیر سایت

زنان

فمینیسم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی