کنکاش

یادداشتهایی در موضوعات سیاسی، اجتماعی، و اقتصادی

کنکاش

یادداشتهایی در موضوعات سیاسی، اجتماعی، و اقتصادی

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

روابط محمد بن سلمان، ولیعهد جوان این کشور با برخی از مهم‌ترین عناصر قدرت در نظام سعودی دچار تنش شده است. تلاش‌های او برای سکولاریزه کردن عربستان و عادی‌سازی روابط با اسرائیل، روابطش با رهبران دینی را دچار تنش کرده است. هزینه‌های هنگفت جنگ یمن و سیاست‌های پرخرج بن سلمان، خزانه را خالی و ملت را شاکی کرده است، افزون بر اینها ترس وی از کودتای اعضای خاندان سلطنتی، او را در مقابل شاهزاده‌ها و خانواده‌اش قرار داده است. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۹۶ ، ۱۱:۴۷
مدیر سایت

پیروزی انقلاب اسلامی سال 1979 در ایران و تحریک شدن اسلامگراهای سایر کشورها به اقدام مشابه، غربی ها و متحد آنان رژیم سعودی را که نماینده اسلام تشریفاتی، میانه رو، غیرمبارز و متمایل به غرب و اسرائیل بود غافلگیر کرد. لذا رژیم سعودی با راهنمایی غربیها دست به تولید نوعی از اسلام افراطی زد تا مبارزات انقلابیون اسلامی را به مسیر انحرافی تروریزم و جنگ فرقه ای بکشاند. محصول این پروژه گروههایی چون طالبان و القاعده و داعش بودند که مأموریتشان محاصره اسلام انقلابی در مرزهای ایران و جلوگیری از پیشروی آن بود. اما بیش از آنکه بتوانند به محور مقاومت ایرانی-شیعی ضربه بزنند، با بی ثبات کردن نظم سنتی منطقه باعث مداخله و قدرت گرفتن ایران و محور مقاومت شدند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۶ ، ۰۹:۰۲
مدیر سایت

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی روز سه شنبه 24 اکتبر در نشست خبری و همچنین گفتگویی که با نشریه انگلیسی گاردین دراین‌باره داشت،گفت تصمیم قاطع دارد که علیه قرائت‌های افراطی از اسلام به پا خاسته و مبارزه کند و تلاش خود را بر اصلاحات اقتصادی موردنیاز جامعه عربستان متمرکز کند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۹۶ ، ۱۸:۵۸
مدیر سایت