کنکاش

یادداشتهایی در موضوعات سیاسی، اجتماعی، و اقتصادی

کنکاش

یادداشتهایی در موضوعات سیاسی، اجتماعی، و اقتصادی

طبقه بندی موضوعی

۷ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

حسن روحانی در اول تیرماه امسال در مراسم ضیافت افطاری با فعالان اقتصادی:

ابلاغ سیاست های اصل 44 برای این بود که اقتصاد به مردم واگذار شود و دولت از اقتصاد دست بکشد، اما ما چه کار کردیم؟ بخشی از اقتصاد دست یک دولت بی تفنگ بود که آن را به یک دولت با تفنگ تحویل دادیم، این اقتصاد و خصوصی سازی نیست.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۹۶ ، ۱۲:۱۱
مدیر سایت

فرازی از شعر میثم مطیعی قبل از نماز عید فطر امسال:

باز تحریم جدیدی به سنا رفت که رفت
جسم برجام چو روحش به فنا رفت که رفت
ذوق بیهوده ز برجام خطا بود خطا
تکیه بر عهد عمو سام خطا بود خطا
عهد با دزد سر گردنه بستیم ای دوست
بارها عهد شکست و نشکستیم ای دوست
هر چه می‌شد برد از کیسه ما برد که برد
«برد برد» این بود آری همه را برد که برد
کارزار است، قدم قاطع و محکم بردار
سخن از صلح بگو، اسلحه را هم بردار!
نه به دل راه بده واهمه از اخم عدو
نه دلت غنج رود باز به لبخندی از او
دل به لبخندش اگر باخته‌ای، باخته‌ای
گر ز اخمش سپر انداخته‌ای باخته‌ای!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۹۶ ، ۱۱:۴۶
مدیر سایت

منبع: قدس آنلاین به قلم حجت الاسلام محسن قنبریان (لینک)

همیشه این سوال بوده است که چرا رهبر معظم انقلاب، مثل امام علی(ع) در قبال برخی تخلف‌های مسئولین موضع "رسمی و علنی" و با "نام" نمی‌گیرند؟ !
مگر نه اینکه امام علی(ع) به قاضی یا استاندار خود نامه‌ی سرگشاده می‌نویسند و او را بخاطر تجملات و تشریفات توبیخ می‌کنند! اگر این مشکلات در مسئولین ما هست چرا رهبری، چنین نمی‌کند؟ !

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۹۶ ، ۱۱:۴۲
مدیر سایت

شهرام جزایری در روزنامه قانون نوشت:

اقتصاد ایران به‌دلیل مشکلات بنیادى،ساختارى و کلان، نیاز به افرادى جامع‌نگر، توانمند، با تجربه، با شهامت، با عقل سلیم و البته سالم دارد. اشتباه اساسى این است که فکر می‌کنیم این خصایص تنها در اقتصاددانان کشور وجود دارد، درصورتی‌که بالعکس، این ویژگی‌ها فقط در انسان‌هاى استثنایى با عقل سلیم و توانایی‌های منحصربه‌فرد و دارای ویژگی‌ها و شخصیت کاریزماتیک موجود است و می‌توان گفت که تمامى اقتصاددانان ایران، فاقد چنین ویژگی‌هایی هستند و به‌طور قطع و یقین اعلام می‌کنم که در کشور تئوریسین اقتصادى نداریم و از اشخاصی نیزکه مناسب هستند، به‌دلیل درک غلط، استفاده درست و اصولی نمی‌کنیم. فرد مناسب کسى است که دارای بصیرت اقتصادی باشد و هرحرفى که می‌زند و هر کار و هر تصمیمى که می‌گیرد، به رشد و توسعه اقتصاد کشور منجر شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۹۶ ، ۱۷:۲۲
مدیر سایت

کیهان نوشت:

در روزهای گذشته شاهد حاشیه‌سازی‌هایی هستیم که در نقطه محوری آن شخص رئیس‌جمهور قرار گرفته است، سخنرانی‌های روحانی درباره منشأ ولایت و مشروعیت آن که مورد اعتراض به‌حق علما و مراجع تقلید قرار گرفت و نیز هجمه به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بهانه‌های گوناگون اقتصادی و غیراقتصادی (دولت مسلح، دولت غیرمسلح) و آن هم درست زمانی که مردم از عملیات موشکی سپاه علیه تروریست‌های داعش احساس غرور کرده و با آن همدل و همزبان شده‌اند همه و همه نشان از آن دارد که دولت یازدهم و کابینه آینده به دنبال کار نبوده و با دشمن‌سازی فرضی خواستار به حاشیه رفتن وعده‌ها است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۹۶ ، ۱۶:۲۶
مدیر سایت
کیهان به نقل از تسنیم نوشت:

گروه کاری اقدام مالی FATF با وجود تلاش‌های یک‌ساله دولت یازدهم برای اجرای دستورات این کارگروه، ایران را از لیست سیاه خارج نکرد بلکه فقط تعلیق اقدامات متقابل علیه ایران را بدون محدودیت زمانی تمدید نمود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۹۶ ، ۱۵:۲۴
مدیر سایت

روزنامه جوان امروز نوشت:

اتفاق روز قدس که رئیس‌جمهور را ناگزیر به ترک راهپیمایی کرد، زشت و ناپسند بود، اما زشت‌تر از آن حواشی ایجاد شده حول حاشیه روز جمعه بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۹۶ ، ۱۴:۵۱
مدیر سایت