کنکاش

یادداشتهایی در موضوعات سیاسی، اجتماعی، و اقتصادی

کنکاش

یادداشتهایی در موضوعات سیاسی، اجتماعی، و اقتصادی

طبقه بندی موضوعی

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

تجارب عملی نشان داده اند که آنچه در مورد تهدیدات و فرصتها در متون و دوره های مدیریت راهبردی تدریس میشود، لزوما و همواره صحیح نیست. در عمل، تهدیدات و فرصتها چنان در هم تنیده اند که شناسایی آنها از یکدیگر دشوار بوده و گاهی آنچه در شرایط خاصی از زمان، مکان، نظام اقتصادی، قوتها و ضعفهای درونی، ارزشها، اهداف و چشم انداز یک تصمیم گیرنده تهدید به شمار می رود، با تغییر زمان، مکان، پارادایم، و قوتها و ضعفهای بازیگر اقتصادی، فرصت تلقی میشود. از اینجاست که تحولات ملی، منطقه ای و بین المللی برای ملتها، دولتها و شرکتهای مختلف معانی و تعابیر متضاد پیدا کرده و موجب بروز رقابتها و اختلافات جدی میشوند. لذا با شناسایی و دستکاری هوشمندانه (یا نابخردانه) عوامل تاثیرگذار بر شرایط تصمیم گیری، ممکن است تهدید به فرصت یا بالعکس تبدیل شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۸:۵۹
مدیر سایت

در حکایت‌ها آمده است؛ شخصی ابلیس - یعنی همان شیطان بزرگ - را در خواب دید که طناب‌های کوتاه و بلند فراوانی به دست دارد. با تعجب پرسید؛ اینهمه طناب برای چیست؟ ابلیس گفت؛ هر یک از این طناب‌ها را به گردن یکی از بندگان خدا می‌اندازم و آنها را از صراط مستقیم منحرف کرده و به سوی خود می‌کشانم. طرف که حیرتش به کنجکاوی تبدیل شده بود، پرسید؛ کدامیک از این طناب‌ها را برای من در نظر گرفته‌ای؟ شیطان بزرگ خندید و گفت؛ تو که خودت با پای خود به سوی من آمده‌ای دیگر نیازی به طناب و کش و واکش نداری! این طناب‌ها برای کسانی است که در مقابل من مقاومت می‌کنند و حاضر به رویگردانی از صراط مستقیم نیستند.
گفته‌اند - و حکیمانه نیز هست - که در مثل مناقشه نیست و از این روی خطاب به کسانی که ادعا می‌کنند برجام سایه جنگ را از سر ملت دور کرده است باید گفت؛ وقتی آنچه را که آمریکا و متحدانش در پی آن بوده‌اند، بی‌چون و چرا به آنها تحویل داده‌اید، دیگر چه نیازی به حمله نظامی دارند؟!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۶:۵۹
مدیر سایت
وطن امروز، حسین قدیانی:
وقتی حسن روحانی، [یک روز] چشم در چشم کارگر بیکار، مدعی می‌شود «رکود نداریم»، [پاسخش] می‌شود همین صدای اعتراض دیروز کارگران، چشم در چشم خودش که «عزا، عزاست امروز، روز عزاست امروز؛ زندگی کارگر، رو به فناست امروز»!
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۷:۴۰
مدیر سایت
از روزنامه وطن امروز به قلم امیر استکی:

شاید یکی از مهم‌ترین فرازهای مناظره اول انتخابات ریاست‌جمهوری چالشی بود که بین قالیباف و روحانی بر سر وضعیت اشتغال شکل گرفت. قالیباف بر وعده محقق نشده روحانی تاکید کرد و روحانی از اساس آن وعده را کذب خواند و قالیباف را به دروغگویی متهم کرد و در نهایت اما کمتر از کسری از دقیقه فیلم وعده روحانی همزمان با ادامه مناظره در فضای مجازی منتشر شد و قالیباف هم اگرچه اجازه پخش فیلم را پیدا نکرد اما تصویر این وعده را از سایت رئیس‌جمهور نشان مردم داد تا بگوید چه کسی دروغ می‌گوید. اما واقعا وعده روحانی چه بود و چه شد و بر سر وضعیت اشتغال کشور در 4 سال اخیر چه آمده است؟!
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۷:۲۷
مدیر سایت