کنکاش

یادداشتهایی در موضوعات سیاسی، اجتماعی، و اقتصادی

کنکاش

یادداشتهایی در موضوعات سیاسی، اجتماعی، و اقتصادی

طبقه بندی موضوعی

علت مشارکت پایین مردم در انتخابات مجلس یازدهم

دوشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۸، ۰۳:۰۱ ب.ظ

بیشتر مردمی که از رای دادن خودداری کردند، به این نتیجه رسیده بودند که انداختن رای در صندوق شاید تاثیر چندانی در بهبود اوضاع نامساعد اقتصادی فعلی کشور نداشته باشد. درست است که غیبت اکثریت تهرانیهای واجد شرایط پای صندوق رای باعث کاهش آراء اصولگرایان شده است، اما واقعیت این است که اصلاح طلبان هم کاندیدا کم نداشتند و مردم با عدم مشارکتشان بی اعتمادی خود به اصلاح طلبان حامی دولت ضعیف فعلی را نیز به نمایش گذاشتند. با این همه، حضور چشمگیر مردم در تشییع پیکر سردار سلیمانی کمی قبل از انتخابات مجلس نشان میدهد که مردم با اصل انقلاب و نظام قهر نکرده اند، بلکه با فرصت طلبی های سیاست بازان عوام فریب مشکل دارند و اعتمادشان به سیاستمردان از هر جناح سلب شده است. مردم با غیبت سؤال برانگیزشان در انتخابات مجلس، در واقع دارند به سیاسیون هشدار میدهند که ما حساب شما را از سردار سلیمانی ها جدا میدانیم و از نظر ما همه فرصت طلب و دنیا دوستید مگر آنکه خلاف آن را ثابت کنید!

این، وظیفه اصولگرایان راه یافته به مجلس یازدهم را برای اثبات کارآمدی خود در رفع مشکلات کشور و مردم و جبران کم کاری (و بلکه کارشکنی) اصلاح طلبان و اعتدالیون سنگین تر میکند.

موافقین ۰ مخالفین ۱ ۹۸/۱۲/۰۵
مدیر سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی