کنکاش

یادداشتهایی در موضوعات سیاسی، اجتماعی، و اقتصادی

کنکاش

یادداشتهایی در موضوعات سیاسی، اجتماعی، و اقتصادی

طبقه بندی موضوعی

حضور زنان باحجاب در جریان مبارزات مشروطیت

يكشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۷، ۰۶:۵۳ ب.ظ
قبل از شروع مبارزات تند مشروطیت، زنها در میدان بودند. در یک برهه‌ای، مبارزات مشروطیت آرام بود؛ بعد شدت پیدا کرد، که همه وارد شدند. آن وقتی که هنوز همه وارد نشده بودند و در واقع فقط یک عده‌ای از علما و خواص دنبال این قضایا بودند، زنها بلند شدند، یک اجتماعی تشکیل دادند، آمدند سر راه حاکم و زمامدار وقت را گرفتند، او از دست اینها فرار کرد، رفت در کاخش مخفی شد! رفتند آن طرف، فراش‌باشی‌های دستگاه حکومت، اینها را کتک زدند. آن زمان با چادر و چاقچور وارد میدان شده بودند. اکثر قریب به همه‌ی شماها چاقچور را ندیده‌اید. چادر و چاقچور و روبند، نوع بسته‌ی حجاب اسلامی - ایرانی بود. با آن حالت، اینها وارد این میدان شدند. حالا یک عده‌ای خیال میکنند زن تا وقتی که بی‌حجاب نباشد، بی‌اخلاق نباشد، نمیتواند در میدانهای گوناگونِ اجتماعی و سیاسی وارد شود. در همین انقلاب خود ما، در بعضی از نقاط کشور، زنها زودتر از مردها اجتماع راه انداختند، در خیابانها حرکت راه انداختند و مقابله کردند؛ که ما اطلاع قطعی داریم. در دوران انقلاب همین جور، در مبارزات گوناگون بعد از پیروزی انقلاب همین جور، در جنگ تحمیلی همین جور.۱۳۹۱/۰۲/۲۳ بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از مداحان سراسر کشور
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۰۴
مدیر سایت

حجاب

زنان

نظرات  (۲)

بله متوجه هستم. این حرفها سالهاست گفته می شه؛ اما جامعه ای که از رحم این زنان چادری، خارج شده همین جامعه فعلیست. کجای این جامعه سالمه؟ این قدر که حواس خانمها رو به ظاهرشون، معطوف کرده اید، توجهی به باطنشون ندارند. خداوند حجاب رو بابت پاک نگاه داشتن رحم زنان، سفارش کرده. اما چه فایده که ده برابررحجاب کافی رو به کار می بندند؛ اما اصلا براشون مهم نیست که همسرانی که به رحمشون راه می دن و پسرانی که در رحم خود پرورش می دن چشم چران، زناکار و ناپاک باشند.
به نظر من زنتن در پاک‌داشتن رحم خود باید بسیار تلاش کنند و حجاب به تنهائی، کفایت نمی کنه‌. زنان قسمتی از پاک‌ماندنشان به حجاب برمی گرده و اندازه اش هم مشخصه. نبازی به آن همه چفت و بست اضافه هم، نیست. خداوند در آیه ۳۱ سوره نور فرموده که روسریهای خود را روی دو طرف گریبانتان - که روی سینه ها می شود - بیندازید و زیبائیهای خود را آشکار نکنید مگر آن میزان که طبیعتا آشکار می گردد. پس می بینید که خدا زیاد هم سحت نگرفته و آن میزانی که ممکن است برای رفع گرما و فشار و حفظ سلامتی و نه جلب توجه، آشکار می شود اشکالی ندارد. زنها باید پس از توجه کافی و نه بیش از اندازه به حجاب ظاهری، به پاک نگاه داشتن حقیقی باطنشون هم اهمیت بدن.
اصلا چرا کسی از شما که باید طبیعتا خود را با دستورات همجنسان خود سرگرم کنید اما مدام به فکر حجاب زنها هستید، یک بار به همین خانمها نمی گوئید: ' رحمتان را پاک نگاه دارید و با مردان چشم چران، متلک پران و هرزه ازدواج نکنید؟ چرا یک بار با همجنسان خود یقه به یقه نمی شوید و ایشان را وادار به خفه شدن و سر به زیر انداختن داخل خیابانها نمی کنید؟
چرا؟
تعریفی که از حجاب دارید نباید باعث بشه بقیه رو متهم به ' بی حجابی ' کنید. مردان بهتره بیشتر به فکر کنترل نگاه خود، باشند تا اینکه خودشون رو با حجاب زنها و دخترها و تذکر دادن به اونها، سرگرم کنند. شما حق ندارید تعریفی از حجاب ارائه بدید و غیر اون رو بی حجابی یا بدحجابی بنامید.
سزای تهمت و زن آزاریها و دخترآزاریهایتان چه باشد خوب است؟؟؟
پاسخ:
سلام و ممنون از پیامتان. 
تعریف حجاب سلیقه ای نیست بلکه در قرآن کریم آیه ۳۱ سوره نور و آیه ۵۹ سوره احزاب آمده است. دستور کنترل نگاه مردان نیز در آیه 30 سوره نور و آیه 53 سوره احزاب داده شده است. 
بی حجابی و بدحجابی و خودنمایی زنان و دختران مشکلات زیادی برای جوامع غربی ایجاد کرده و متاسفانه در کشورهای اسلامی و شرقی نیز بدون توجه کافی به پیامدهای آن تقلید میشود. 
انگیزه های مردان از ازدواج با انگیزه های زنان متفاوت است. زنان نیاز به مورد توجه قرارگرفتن و تحت حمایت قرارگرفتن از سوی یک مرد توانمند (توان جسمی، روحی، اخلاقی، و مالی) و وفادار دارند. مردان برعکس نیاز به اعمال قدرت جسمی، مالی، مدیریتی، و انحصارطلبی خود روی همسر و فرزندانشان دارند. یک مرد طبیعی و اخلاقاً سالم نمیتواند زنی را به عنوان همسر و مادر فرزندان خود برگزیند که اندامش به راحتی توسط مردان دیگر قابل مشاهده و برانداز و تجسم و توصیف و اظهارنظر است. چنین زنی از سوی مردان هوسباز مجرد یا خیانتکار خیلی بیشتر از زنان محجبه مورد توجه، مراجعه، گفتگو، و ارتباط مجازی یا حقیقی قرار میگیرد و در صورت وقوع چنین مواردی، اساس خانواده و نیازها و انتظاراتی که شوهر از رابطه زناشویی دارد بر باد رفته و نابود میشود و صد البته اگر حجاب قبل از ازدواج نیز رعایت شده باشد اطمینان مرد به همسرش و استحکام خانواده (جایی که باید انسانهای سالم و مسئولیت پذیر متولد و تربیت شوند) دوچندان خواهد شد. بی حجابی و پیامدهای آن باعث جلب مردان جوان به رفع نیاز جنسی خود از طرق نامشروع (چشم چرانی، ارتباط ناسالم،...) و بی میلی آنها به امر صحیح و مقدس ازدواج میشود. بی حجابی زنان همچنین باعث جلب توجه مردان متأهل به زنان غیر از همسرشان و زمینه سازی بی میلی و ناسازگاری و خیانت میشود. 
متاسفانه بعضی خانمها نسبت به مسئولیتشان در قبال سلامت اخلاقی جامعه و منافعی که خودشان از این احساس مسئولیت می برند، آگاهی و توجه کافی ندارند و تاسف بیشتر اینکه معمولا از طرف مردان خانواده خود (پدران و شوهران) در این بی توجهی حمایت و همراهی میشوند. اما رهبران جامعه (دولت و حکومت) نباید جامعه را بر اساس سلیقه اینگونه مردان و زنان اداره کنند بلکه باید حافظ سلامت جامعه برای نسلهای آینده باشند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی