کنکاش

یادداشتهایی در موضوعات سیاسی، اجتماعی، و اقتصادی

کنکاش

یادداشتهایی در موضوعات سیاسی، اجتماعی، و اقتصادی

طبقه بندی موضوعی

دولت بی تفنگ، دولت با تفنگ

چهارشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۱ ب.ظ

حسن روحانی در اول تیرماه امسال در مراسم ضیافت افطاری با فعالان اقتصادی:

ابلاغ سیاست های اصل 44 برای این بود که اقتصاد به مردم واگذار شود و دولت از اقتصاد دست بکشد، اما ما چه کار کردیم؟ بخشی از اقتصاد دست یک دولت بی تفنگ بود که آن را به یک دولت با تفنگ تحویل دادیم، این اقتصاد و خصوصی سازی نیست.

رئیس جمهور افزود: از آن دولتی که تفنگ نداشت می ترسیدند چه برسد به اینکه اقتصاد را به دولتی دادیم که هم تفنگ دارد و هم رسانه را در اختیار دارد و همه چیزی دارد و کسی جرأت ندارد با آنها رقابت کند.

رئیس دولت یازدهم در 24 شهریورماه 94  در مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه:

دولت از نیروهای مسلح درخواست دارد که در اجرای اقتصاد مقاومتی به دولت کمک کنند، اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد بازدارنده و کشور باید همانطور که امروز در عرصه نظامی به گونه‌ای بازدارندگی ایجاد کرده که دشمنان ما حتی تصور حمله به ایران را از ذهن نمی‌گذرانند ، باید در عرصه اقتصادی نیز به سطحی از بازدارندگی برسد که دشمن احساس کند تحریم ایران و عدم همکاری در عرصه اقتصادی با ایران به ضرر خودش است و ایران از این لحاظ آسیب ناپذیر است.


رئیس دولت یازدهم در 25 شهریورماه 92 یعنی تنها یکماه بعد از روی کارآمدن دولت یازدهم در بیستمین مجمع سراسر فرماندهان سپاه:

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که حافظ انقلاب و در خط مقدم دفاع از انقلاب قرار دارد، با پیروی از تدبیر مقام معظم رهبری وظیفه بزرگی برعهده دارد. اگر هدف دشمن معیشت مردم است و اگر ما باید آثار تحریم را کاهش بدهیم، پس رسالت سنگینی بر دوش ماست. سپاه توان بسیار عظیمی در بخش نیروی انسانی، بخش اقتصادی و فرهنگی دارد. البته وظیفۀ هر نهادی در قانون مشخص است و هر نهادی باید وظیفۀ خودش را انجام بدهد، اما سپاه در تمام وظایف باید به عنوان یک مکمل و پشتیبان در شرایط مختلف وارد عمل شود و امروز بخش اقتصاد ما تحت فشار است. 

من شایعاتی را که دربارۀ سپاه مطرح می‌شود اصلاً قبول ندارم که می‌خواهند سپاه را رقیب مردم قرار بدهند، سپاه رقیب مردم و بخش خصوصی نیست، سپاه پیمانکاری همانند پیمانکارهای معمولی نیست و نبوده است. سپاه امروز باید پروژه‌های بسیار مهمی را که بخش خصوصی قادر به انجام آن نیست، انجام دهد. سپاه توان نیروی انسانی، تجهیزات و برنامه‌ریزی دارد. من قبلاً هم با فرماندۀ محترم سپاه در این زمینه صحبت کرده‌ام. سپاه باید بیاید در چند پروژۀ بزرگ ملی بار را بر دوش بگیرد و افتخار آن هم برای خودش است، کما اینکه در این مدت سی و پنج سال همیشه افتخارات بزرگ داشته است. 

امروز هم در شرایطی که دشمن اقتصاد و معیشت مردم را هدف قرار داده و می‌خواهد از طریق تحریم مردم را خسته کند، سپاه پاسداران باید وارد عمل شده و سه، چهار پروژه بزرگ ملی را برعهده بگیرد.

 55 طرح توسط قرارگاه خاتم در دست اجرا است که هر کدام از این طرح ها نقشی کلیدی در توسعه کشور دارد و خوشبختانه قرارگاه خاتم الانبیاء مصمم است این پروژه ها را در دولت یازدهم تکمیل و به بهره برداری برساند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۰۷
مدیر سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی