کنکاش

یادداشتهایی در موضوعات سیاسی، اجتماعی، و اقتصادی

کنکاش

یادداشتهایی در موضوعات سیاسی، اجتماعی، و اقتصادی

طبقه بندی موضوعی

درباره شعارهای روز قدس علیه حسن روحانی

يكشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۶، ۰۲:۵۱ ب.ظ

روزنامه جوان امروز نوشت:

اتفاق روز قدس که رئیس‌جمهور را ناگزیر به ترک راهپیمایی کرد، زشت و ناپسند بود، اما زشت‌تر از آن حواشی ایجاد شده حول حاشیه روز جمعه بود.

جمعه شب #حامی –روحانی- ام در توییتر ترند شد؛ یعنی عبارت «حامی روحانی‌ام»، به دلیل کثرت استفاده در توییتر، بر صدر اخبار داغ این شبکه خبری مجازی نشست، اما مدیریت شبکه توییتر این ترند را دقایقی بعد به یک باره و به کلی حذف کرد، چرا؟ چون کاشف به عمل آمد که ربات‌های مجازی (یعنی کاربرانی که وجود خارجی ندارند) حامی روحانی بوده‌اند و با بازنشر این هشتگ روحانی را بر صدر نشانده‌اند‌!

دولت یازدهم بارها ثابت کرده است که متخصص و متبحر در حاشیه‌سازی و سناریوپیچی است؛ چه آن زمانی که افتضاح نقض برجام را با شوی کنسرت می‌پوشاند و چه وقتی که برملا شدن دریافت‌های میلیاردی مدیران دولتی را با طرح مسئله خلاف واقع املاک نجومی به حاشیه هل می‌دهد. شعار دادن ده، بیست نفر به مدت دو، سه دقیقه در روز عظیم قدس با جمعیت میلیونی، یکی دیگر از همین حاشیه‌ها است. این اقدام ناپسند، اصلاً و ابداً در حد و اندازه‌ای نبود که با این همه خبرسازی همراه باشد، ‌اما تیم رسانه‌ای دولت بلافاصله به میدان آمدند و حاشیه جدیدی را با سناریوسازی به متن تبدیل کردند. دست‌کم 10 نفر از اعضای دولت – در سطح وزیر و معاون - وارد میدان شدند و راجع به این موضوع کم‌اهمیت اظهارنظر کردند و برای داغ شدن آن دمیدند، چرا؟ واضح است، چون تا مدتی اذهان ایرانیان درگیر یک موضوع حاشیه‌ای بیخود باشد و مدتی برای رسانه‌های زنجیره‌ای خوراک و ملات درست شود تا دولت با خیال راحت از پاسخگویی راجع به مسائل اصلی و روز کشور فرار کند. مرور تیترهای دیروز رسانه‌های زنجیره‌ای مؤید همین برداشت است، یعنی یک حاشیه‌سازی جدید و آخرین نسخه فرار از پاسخگویی به دلیل ناکارآمدی کلید خورد !

علت وقوع حادثه روز قدس، از این سه حالت خارج نیست: یا روحانی آنقدر حامی ندارد که بتوانند در اجتماعات به صورت مردمی از وی حمایت کنند، یا حامیان روحانی اعتقادی به روز قدس ندارند و جمعه در خانه‌هایشان به سر می‌برده‌اند یا اینکه آقای روحانی به اندازه کافی حامی دارد و این حامیان هم اعتقاد به روز قدس دارند، ولی خواسته‌اند که حادثه جمعه رقم بخورد تا از آب گل‌آلود آن ماهی خود را بگیرند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۰۴
مدیر سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی