کنکاش

یادداشتهایی در موضوعات سیاسی، اجتماعی، و اقتصادی

کنکاش

یادداشتهایی در موضوعات سیاسی، اجتماعی، و اقتصادی

طبقه بندی موضوعی

دکتر روحانی رییس‌ جمهور یکشنبه 21 خرداد 96 در مراسم افطار با جمعی از ‏جوانان و دانشجویان: در ‏انتخابات 29 اردیبهشت انتخاب میان دو نفر یا یک نفر میان چند نفر نبود، بلکه انتخاب میان دو نوع تفکر بود ‏و مردم یک تفکر را ترجیح دادند که این مبنایی برای حرکت دولت در مسیر آینده کشور خواهد بود.‏

رئیس‌جمهور، عصر روز بعد در آغاز دیدار مسئولان نظام با رهبر انقلاب:  پیروز انتخابات ملت است و دوران رقابت‌ها و بگومگوها دیگر پایان یافته و امروز باید به خواسته‌ها و مطالبات مردم توجه کنیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، در همان دیدار: کار مشترک مردم [در انتخابات اخیر ریاست جمهوری] فارغ از اینکه به چه کسی رأی دادند، این بود که به صندوق رأیِ جمهوری اسلامی و به حرکت عظیم مقرر شده در قانون اساسی یعنی انتخابات، «اعتماد» کردند. برخی افراد با تفسیرهای غلط به دنبال تقسیم کردن مردم هستند. نباید با بگومگوها و تقسیم کردن مردم، کار بزرگ ملت در انتخابات را خراب و ضایع کرد. «دو قطبی شدن کشور» و «دو دستگی مردم» تجربه ای خطرناک است. در سال ۵۹، رئیس جمهور وقت جامعه را دو قطبی، و مردم را به دو دسته مخالف و موافق تقسیم کرد که نباید این تجربه تکرار شود. وحدت منافاتی با اعلام مخالفت با سیاستهای دستگاهها ندارد اما نباید در زمینه مسائل کلان در کشور کشمکش و بگومگو باشد.

رهبر انقلاب در بخش دیگری فرمودند:  ... با امریکا نمی‌توان کنار آمد...  نباید حرفهای مبهم و دوپهلو زد که موجب سوء استفاده شود بلکه باید مطالب و مواضع، صریح و روشن بیان شود... امریکایی‌ها بدانند جمهوری اسلامی از مواضعی همچون ظلم‌ستیزی و دفاع از فلسطین دست بر نمی‌دارد و از تلاش برای احقاق حقوق ملت کوتاه نمی‌آید.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۲۳
مدیر سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی