کنکاش

یادداشتهایی در موضوعات سیاسی، اجتماعی، و اقتصادی

کنکاش

یادداشتهایی در موضوعات سیاسی، اجتماعی، و اقتصادی

طبقه بندی موضوعی

«عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه رأی الیوم در سرمقاله امروز خود هشت پیشنهاد برای مقابله با قانون جاستا به عربستان سعودی داده است: (ترجمه کامل مقاله)

نخست:رهبران عربستان سعودی با «دشمنان»خود آشتی کرده و در سریع ترین زمان ممکن از جنگ یمن با کمترین خسارت ها بیرون بیایند و به اشتباه ها و گناهان فاجعه بار خود اذعان کنند و موضع خود را در بحران سوریه مورد بازنگری قرار دهد و آغوش خود را به روی عراق و ایران باز کنند.

دوم: عربستان سعودی نیازمند یک «لابی»برای کسب هواداری عرب ها پیش از آمریکایی هاست آن هم از طریق موضع گیری های میهنی جدید است که ملت ها را پیش از حکومت ها به سمت خود جذب کند.چهره عربستان در جهان عربی بسیار بد است و حتی بدتر از چهره اش در جهان غربی است و هر کسی غیر از این را بگوید خودش را فریب می دهد.

سوم: بسیج کشورهای حاشیه خلیج فارس پشت سر خود برای قطع ارتباط پولی همه آنها با دلار و قیمت گذاری هر بشکه نفت بر اساس واحدهای پولی دیگری غیر واحد پول آمریکا.

چهارم: توقف همه معامله ها با دلار آمریکا به منظور دوری گزیدن از مرکز پرداخت های آمریکایی که مقرش در نیویورک است و همه این معامله ها و انتقال ها و پرداخت ها از طریق آن صورت می گیرد.

پنجم: خارج کردن همه سرمایه ها و اوراق بهادار به شکل تدریجی از ایالات متحده آمریکا.

ششم:به گار گیری کانون های وکلا مدافع بین المللی با هماهنگی حکومت های عربی که شهروندان آنها و زیرساخت های شان به دلیل دخالت های نظامی آمریکا متضرر شد مانند لیبی، عراق،یمن و سوریه و نیز افغانستان و محاکمه دولت آمریکا برای گرفتن هزاران میلیارد دلار به عنوان غرامت برای خانواده های قربانیان و ویرانی مادی که این کشورها متحمل شدند.

هفتم: توقف هر نوع هماهنگی با دولت آمریکا درباره تولید و قیمت گذاری نفت،همانطور که طی چهل سال گذشته انجام داده بود.

هشتم: بستن پایگاه های آمریکایی در منطقه و توقف هر نوع هماهنگی امنیتی و اقدامات مبارزه با تروریسم با واشنگتن.

به نظر میرسد راه حل اول کلید و پیش نیاز اثربخشی سایر راه حل هاست.

نظرات  (۱)

I really wish there were more arieclts like this on the web.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی